onsdag 1 januari 2014

"Scrappiga Stjärnor" startar här!!!!

Välkommen 2014!
Vilka förväntningar jag har på detta året!
Det finns så mycket jag vill göra och så mycket som jag hoppas på.

Jag har inte avlagt några nyårslöften,
men har en tanke på att minst en kvart om dagen ska ägnas vid symaskinen!

Dessutom har jag efter mycket funderingar
bestämt mig för att årets "bus/utmaning" ska vara STJÄRNOR!

Varför "Scrappiga Stjärnor"?
-Jo, för att huvudsaken är att arbetena ska bestå av många olika bitar.
Om det är scraps eller ej spelar egentligen ingen roll!
Jag hoppas ju på att så många som möjligt vill vara med på denna utmaningen
och jag kan ju ändå aldrig kontrollera om någon använt scraps,
 eller skurit av ett hörn på en
stor tygbit och OM jag känner för att använda ett 
"särskilt" tyg FAST det INTE är
scraps så tänker jag göra det!!!
Huvudsaken är att det skapas arbeten med stjärnor,
att man har ROLIGT och
naturligtvis så hoppas jag på att just DU är med!!!

Gör så här:
*Sy något "scrapsaktigt" med stjärnor.
Bara fantasin sätter stopp för HUR just Dina stjärnor ska se ut!

*Vill du göra ett block varje månad för att i december kunna presentera en ny kvilt
med "Scrappiga Stjärnor"- Så gör det!

*Vill Du hellre sy något litet varje månad 
och presentera ett nytt arbete var gång- Så gör det!

*Man SKA kunna se minst en stjärna i arbetet!

Här kommer några exempel på vad jag menar:

Både bakgrund och stjärnor är gjorda av scraps.

Stjärnorna är i ett och samma tyg medan
bakgrunden är "scrappig".

Jag tror inte att jag behöver komma med mer exempel på vad jag menar
och om någon skulle känna sig osäker på vad som gäller,
så skriv en fråga i kommentarsfältet. 

Under detta inlägget ligger en länk som kommer att vara öppen under hela januari.
När Du har visat något "Scrappigt Stjärnarbete" i Din blogg så glöm inte att
gå in och länka ditt bidrag här hos mig!
Naturligtvis vill jag att du nämner i din bloggning att du tänker delta med ditt alster i min utmaning.
Dessutom finner Du en "knapp"(direktlänk) 
till höger här i min blogg,
som jag skulle föredra att du sätter in i din blogg för att visa att
Du tänker vara med under året!

Som vanligt kommer det att dras en vinnare
bland de som deltagit i "buset" och jag lovar att
hitta på lite extra "bus" på vägen mot december!

Nu önskar jag Er Alla en trevlig kväll
och TACKAR "min data support" Ullis för all hjälp!!!

Kram//Maja





14 kommentarer:

  1. Förstod redan igår att du lyssnat på tant Bambis tips!!Kram

    SvaraRadera
  2. Sounds great Maja. I love stars.
    http://valspierssews.blogspot.com.au

    SvaraRadera
  3. Stjärnor!!!!! Häftigt värre!!!
    Och hjärnan går igång direkt............. ************

    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir, nu vet jag vad alla mina scraps skall bli :)
    Bra utmaning detta år :-)
    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Detta verkar kul. Jag skall genast fundera över det, fast egentligen inte. Det är klart att jag vill vara med. Syr stjärnor just nu, kanske scrapiga, fast jag har utgått från charms.

    SvaraRadera
  6. Dette virker spennende! Skal se om jeg kan få sydd noe med stjerner, det er dekorativt og fint!

    SvaraRadera
  7. God fortsättning! Vad många fina alster du visade igår!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Spännande, jag lovar inget ;)), men kanske jag redan idag kan få till en (1) stjärna :D
    Kilar över o länkar till dej i min blogg. Hoppas många vill delta i din utmaning.
    Kram till dej!

    SvaraRadera
  9. Så fort jag läste ditt inlägg, började de grå att snurra......... Självklart är jag med!!! En sån här utmaning kan jag bara inte missa :)
    Kram Gun A.

    SvaraRadera
  10. Jag vill vara med men har inget att visa ännu!! Vilken härlig Majaidé!! Du kan få igång tankarna du !!
    Ha det bäst medan du sur så det ryker!!

    SvaraRadera
  11. Sytt min första scrapsstjärna idag. Inte bestämt om det blir en var månad, med färdigt projekt i december. Eller så gör jag lite projekt då och då under året. Vi får se vad det blir.
    Kul utmaning är det i alla fall.
    Kerstin

    SvaraRadera
  12. Stjärnor. Det skulle vara kul och använda en del av alla scrapsen-det skulle vara nåt.Försökte gå in och länka från html-koden, men lyckades inte. finns det nån hjälp att få. Är så dålig på att lägga in gadget m.fl.datasaker.Hälsn.Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  13. Nu har jag också lagt in din direktlänk i min blogg. Kanske inte hinner sy någon/några stjärnor just nu men det fortsätter ju hela året! kram

    SvaraRadera