fredag 29 april 2016

Redovisning!

Så var det då redan den 29/4-16!

Tiden den går och jag hinner inte riktigt med, 
men det där har jag ju skrivit så många gånger förr, 
så det räcker med det konstaterandet.

Idag är dagen då vi ska redovisa vad vi gjort av våra tygremsor som
"Titti på Ranten" sponsrade oss med.

Här nedan följer bilder på de insända bidragen!
Fantasin har varit stor och det är roligt att se vad denna tygremsa har bidragit till att bli!

Strandkasse 


Linnekasse


En kudde

En förvaring för "det viktigaste".

Bordstabletter

Påsar med utvändig ficka.


En duk att ställa symaskinen på med tillhörande skräppåse.
                                                    http://carinasyrochfunderar.blogspot.se/

Min sykompis Bettan (en av två jokrar) sydde denna topp.
Hon har ingen blogg, så jag visar den här 
och konstaterar att även en liten remsa kan bli ett stort projekt. 
Det beror helt på de andra tygernas storlek!


Min egen utmaning blev en bonad efter ett mönster som jag ritat för mycket längesedan.

Jag satt en kväll och gick igenom gamla teckningar 
som jag gjort någon gång i början på 2000-talet.
Där fanns skissen som visade ett mönstrat tyg som inramades av kvadrater.
Jag hade (som nästan alltid) inte testat min idé, men nu blev det av.
Så här efteråt så kan jag ångra att jag inte placerade de cerisa kvadraterna på en bestämd plats hela tiden, men när jag väl satte fart så gick det snabbt...

Nu sitter den i vårt sovrum och jag gillar att titta på den!
De där tjocka fåglarna i mönstertyget är så charmiga tycker jag!

Jag hade en "joker" till och det är min dotter Sanna.
Hon har heller ingen blogg och inte så mycket tid över för att handarbeta längre,
men hon har börjat på en rolig sak och jag hoppas att den blir färdig snart.
För tillfället ligger den hemma hos henne och hon är hos oss...

Tack nu alla Ni som ville vara med och "busa" lite!

Tack också till:

"Titti på Ranten" 
som sponsrade mig med tyg till denna utmaningen!

Låt oss ha en fin fredag och en trevlig Valborgsmässohelg!

Kram på Er!

Maja






12 kommentarer:

  1. Fantastiskt vad mycket fina "saker" man kan göra av en remsa tyg! Jag hade nästan gett upp och kudden var en nödlösning. Nu vet jag att det gick att använda remsan till mycket annat fint!!! Kram och tack för alla idéer!

    SvaraRadera
  2. Så snygg alster ni alla har gjort, själv har jag min skräppåse och underlägget där jag får göra någon form av modifikation på påsen för att det ska blir riktigt bra.

    SvaraRadera
  3. Vilken massa fina idéer, grattis till alla som sytt!!
    kram

    SvaraRadera
  4. Så fina och olika saker som ni sytt och alla är vinnare!!

    SvaraRadera
  5. Åh, jag känner att jag syr alldeles för lite nuförtiden!
    Trevlig fredag och kram Maja!

    SvaraRadera
  6. Tack själv Maja! Alltid kul att vara med på dina bus, och utmana sig själv! Så fina saker det blev av alla remsorna.

    SvaraRadera
  7. Åh, så fina resultat av din utmaning. Alla vällyckade :)
    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  8. Tack, Maja för att du sätter igång min hjärna så att jag får lov att tänka lite sömnad igen. Det alltid lika roligt att se hur många olika "tänk" det finns och hur fina resultat det blir. Ha en skön helg!
    Kramisar

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga alster det blev av utmaningen! Underbara!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  10. Vilka fina alster alla gjort! Jättefina! Och Tack för en rolig utmaning! Kram Ulrica =o)

    SvaraRadera