söndag 20 mars 2016

Varför har du en blogg om du nästan aldrig skriver?

Frågan är fri 
och; 
Här kommer svaret!
...-Ja,det kan man ju fundera över!
En gång i tiden var det så roligt så jag skulle kunna ha gjort flera inlägg per dag.
Nu är det en vana, (men eftersom jag håller på att "städa upp och organisera mitt liv"
 och "ransonera" med mig själv), så är det en vana som jag också ransonerar med.

Jag ser varje bloggning som en hälsning till de vänner som jag har och umgås med
och en hälsning till de bloggvänner som jag lärt känna genom min och deras bloggning.
Det är också en hälsning till de vänner som jag fått internationellt både genom bloggen 
och som jag fått genom Sannas vänner på Irland.
Tänk vad mycket man kan ge varandra genom att man delar ett intresse!

****

Jag är sjuk!
"Igen"
2015 var inget roligt år och än så länge så har inte 2016 varit det heller!
Det gör ingen människa glad att jag berättar om alla mina sjukdomar eller symptom,
så jag kan bara konstatera att förra veckans sjuklingar, 
nu verkar vara rätt så friska, men att jag legat
på soffan en hel dag med feber och hosta.
Sedan slutade jag ta feber och hosta kan jag göra när jag syr.
Det går lite långsammare och jag får ha tillgång till näsdukar och tvättservetter,
men sy vill jag!

Jag såg en stjärna på instagram.
Den hade jag sett förut, men jag ville sy med just den färgsättningen.
Jag sydde en stor.


Jag sydde fyra mindre.




Jag sydde fyra "pilar" och sedan fyra ännu mindre... 
...vart skulle det sluta?

Jo, så här!!!

Inte dåligt för att ha gjorts när man egentligen kanske borde ha legat till sängs!

Vän av ordning kanske funderar på matematiken.
Vad hände med den stora?
Jo, den hänger på väggen i syrummet och väntar på att jag ska få tid till den!!!

Tänk att lite färg kan få en på bättre humör!

Kram på Er!
Ni vet vilka Ni är!!!

Maja

16 kommentarer:

  1. Stjernene ble veldig fine og nydelige farger :-)

    SvaraRadera
  2. De stjärnorna blir man verkligen glad utav och inga Y-sömmar, perfekt. Så trist för dig att du är sjuk, hoppas du kryar på dig snart!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig stjärnquilt! Tänker på dig och hoppas du snart mår bättre!

    SvaraRadera
  4. Så här tänker jag,
    att sy är fantastiskt roligt och att "blogga" är också kul.
    Men ibland kommer "livet i kapp", och man får prioritera!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Tack för hälsning och stor kram tillbaka!
    (Undrar när jag skrev på min blogg senast??? - instagram passar mig bättre..)

    SvaraRadera
  6. Krya på dig! Bloggar inte, men tycker det är så himla roligt att se vad du gör, det är så fint! Så färgglatt och härligt! Blogga när du vill..... den som väntar på något gott.... Hälsningar Birgitta i Bollebygd

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det är roligt när du skickar en blogg-hälsning - men jag tycker det är ledsamt att du mår så dåligt. Hoppas att 2016 vänder för dig och att det blir bättre!
    kram

    SvaraRadera
  8. Kram på dig själv! Här är också hostigt, febrigt och ...ja det behövs väl inte sägas mer om det. Liksom du så syr jag lite, det går inte att bara ligga.
    Nåt så fint som du har jag inte åstadkommit, jätteläckert, måste jag säga.

    SvaraRadera
  9. Helt underbar!!!!! Så fint med alla färger! Se nu till att krya på dig. Kramar från Uppland!

    SvaraRadera
  10. Visst skriver man i sin blogg när man kan och orkar, så fortsätt du att ta dig själv i första hand. Dina stjärnor är bara så underbart fina och för att inte tala om tidningstyget! Kram och krya på dig. Immi

    SvaraRadera
  11. Så underbara stjärnor!! Krya på dej nu! Kram från Vivianne

    SvaraRadera
  12. Så underbara stjärnor!! Som du skriver så gör man som man vill med sin blogg,skriver när lusten faller på Inget tvång:)
    Krya på dig

    SvaraRadera
  13. Jättefina stjärnor! Det är kul att läsa din blogg, men du bestämmer om du vill skriva. Krya på dig!

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!! Samma fråga kan man ställa till mig och jag skulle svara ungefär som du!! Jag skriver när jag känner att det finns lust och ork. Ibland bestämmer kroppen om det ska vara tyst under en tid.
    Så... låt nu din kropp bestämma mått och steg. Gör det som känns bra... om det så är "bara" att vila. Vi... dina läsare... väntar tålmodigt. Jag försöker komma på fötter ingen medan jag väntar :D
    Kram och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  15. Glömde ju att berömma din underbart fina kvilt!! En sån vill jag också göra... nån gång!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Wow vad fint! sa min Maja när hon såg dessa. Vi var här och scrollade efter några bilder på Zacke som hon var nyfiken på. Kram!

    SvaraRadera