tisdag 22 april 2014

Det kom en bild...

...för ett litet tag sedan.
Tyvärr var det inte den bästa kvaliteten på den,
men jag tycker att arbetet är värt att visa.

Sanna har virkat en filt i olika stora mormorsrutor.
Garnet är Othello, ett mjukt och behagligt garn från den sedan länge
nedlagda firman Jakobsdals.
Färgerna är mina favoriter, 
(eftersom det är jag som köpt och hamstrat dom)!

Jag blev så inspirerad så jag bad att få tillbaka resterna.
Det MÅSTE ju bli en liten filt till mig också!

********************************************************

Vi har varit utan internet halva dagen och 
OJ vad man har många saker man vill göra ute på nätet då!
När så allt är OK igen då blev det annat att göra!
Nu har jag lagat mat, 
avslutat ett par strumpor och börjat på ett nytt par!

Ta hand om Er!

Kram//Maja

6 kommentarer:

  1. Herlige farger i det teppe, skjønner at du vil ha noe i de samme fargene. gleder meg til å se det ferdig.
    Har jo de samme fargene i det nye teppe mitt, men mest mørk blå.
    Klem Hilde

    SvaraRadera
  2. Hälsa Sanna och gratta till en fin filt!
    kram

    SvaraRadera
  3. Det är fint med mormorsrutor, kan varieras hur mycket som helst. Härliga färger, ja majafärger. Hälsa Sanna till ett fint arbete. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Ja, äpplet faller inte så långt från..............etc. Hon kan den damen också! Och i dina favvofärger också! Den är toppenfin och virklusten kommer krypande.
    Skönt att se att du är på g och kan ha en massa saker för dig igen!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Den är helt underbar Sannas mormorsfilt!! nog är det Majafärger så det förslår!! Hon vansläktas minsann inte din dotter. Med lite sorg i hjärtat får jag säga att mina två flickor gör det... när det gäller handarbete och sömnad. Annars är de duktiga och arbetsamma!
    Kramis

    SvaraRadera