fredag 24 januari 2014

Ännu mera Scraps och en UTMANING!!!

Jag älskar mina scraps!!!

Det är en stor glädje för mig att titta på de olika tygerna
och minnas personer, som kanske skänkt mig sina tygbitar, 
och tidigare arbeten
som jag sytt och där det blivit lite över!
Vitt är en bra räddning att ta till.
De flesta tygerna blir väldigt fina mot det fräscht vita.

Storlek: 92 cm (36 1/4") x 107 cm (42")
Jag blev färdig med kantningen strax innan mörkret lade sig
och KM fick både hålla och mäta storlek åt mig.


Det är inte ofta jag visar en baksida, om den inte är sydd av många olika tyger,
men denna måste jag visa!
Vilket härligt tyg!
Jag kommer i håg att jag köpte det av Anna från Butiken Annalunda på 
Quiltköping för 1½ år sedan.
Nu kom det väl till användning!
********************************************
Den lille babyn är född!
Han ska heta Erik.
Ett stort GRATTIS till de lyckliga föräldrarna!
"Stjärnor för Erik"
Jag blev tillfrågad om storlek och den är:
90 cm (35½") x 112 cm (44")

Jag fick förslaget att om att jag borde ha en liten utlottning bland de som syr efter mitt mönster.
OCH visst kan jag väl ha det!

*Sy efter mönstret och skicka din bild på färdigt täcke till mig!
maria. grahm at telia. com

*Senast den 1 April vill jag ha din bild.

*Jag lottar vinnaren den 2/4-14.

*Jag tar gärna emot tävlande från utlandet och
jag lovar att vinnaren ska slippa få scraps denna gången!

HÄR 
hittar du mönstret!

*************************************************
Nu önskar jag en trevlig kväll
och hoppas att du får inspiration att sy ett stjärntäcke
och vara med och låta dig utmanas!

Jag länkar till: AmandaJean
och Sarah

Kram//Maja

10 kommentarer:

  1. LOVE all those scrappy blocks! "Stjärnor för Erik" is Beautiful!

    SvaraRadera
  2. Men så roligt att du börjar använda vitt till bakgrundstyg!! har jag smittat dig???
    Visst blir scraps bra!!Grattis!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Vitt är verkligen jättebra att framhäva både färger och former med! Det var en läcker variant med scraps - du är fenomenal på detta! Hjälp, ytterligare en utmaning som jag skulle vilja hinna med på - det är så himla fint och så får man gratulera till Erik med föräldrar - både som kom till världen och som får ett sådant jättevackert täcke!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Fantastiska arbeten du skapar av scraps.Mycket jobb ligger bakom.
    Trevlig helg.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Hooray for scraps! What a fun little quilt, Maja and that backing fabric is so pretty.

    Congratulations to baby Erik and his family! I'm sure your friend will love wrapping him up in his special Maja made quilt. :o)

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Scraps är ALLTID skoj och blir ju toppen tillsammans med enfärgat som lyfter.

    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  7. mm vilka godbitar, blir så sugen på att bara scrappa en stund

    SvaraRadera
  8. So lovely! :)
    Greetings from Finland!
    Hugs, Ulla

    SvaraRadera
  9. Underbart täcke det blev av dina scraps. Och ja scraps är så roligt att sy av. Har gjort några stora täcken från mina scraps.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  10. Måste utmaningstäcket vara i den storlek Du sytt eller går det ev bra med 90x90 cm?
    kram

    SvaraRadera