lördag 28 december 2013

"Majas Scrapshelg"

"Paradiset" ser ut som en bomb har briserat i det
och HJÄLP vad mycket tygbitar jag har!!!

Just det HJÄLP mig att bli av med lite scraps!!!

Det är ju fortfarande några dagar kvar på året då den sista scraps-utmaningens vinnare ska dras,
men jag vill dels ha lite hjälp med att "bli av med lite tygbitar" och dels själv få
välja något riktigt läckert scrapsarbete!
Här blir det alltså ingen lott som får bestämma vinnare,
 utan jag och KM som väljer ut
två stycken scrapsarbete som vi gillar!
Alla får vara med!

Så OM DU vill ha chansen att få "en hög" med tyger från mitt Paradis,
gör så här:
1) Blogga om ditt favorit scrapsabete och visa gärna fler bilder på det 
(Om du vinner så "lånar jag en bild").
2) Länka till min blogg och berätta om "Majas Scrapshelg".
3) Skicka ett mail till mig på maria.grahm@telia.com och berätta att just DU är med.

OM du inte har blogg skicka en bild på ditt favorit scrapsarbete,
till min mail och berätta lite om det.
Sista dag för visning är på söndag 29/12-13.
På måndag berättar jag vilka som kan räkna med ett litet tillskott av scraps.

Vagnen här ovan är ett FYND som jag gjorde på JYSK i dag!
Än så länge är jag jättenöjd med den!

Nu hoppas jag på en massa härliga blogginlägg och bilder.
Gör det lite svårt för oss;-D

Kram 
Maja




13 kommentarer:

  1. Det är inte lite 'scraps' ditt paradis har 😊
    Skall försöka få till ett blogginlägg om någon favorit scraps jag sytt, vet bara inte om jag har något kort på dem !!
    Franssons-quilt-katt-along får du gärna tala om vart du såg någonstans.
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Oj va tyger du har... själv har jag nog inte en bråkdel av vad du har men tycker ändå att jag drunknar ibland. Just nu är det "sytorka" för jag vet inte vad jag ska börja med.
    Hopps du får in fina förslag.
    Kram o god fortsättning på helgerna.

    SvaraRadera
  3. Wow, vad skönt att se att det är flera som har det sådär!!! ;-) Har ju ett arbete på gång - vi får väl se om det hinner bli klart, då!
    Ha en skön helg!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Kul med utmaningen! Mitt bidrag finns i min blogg. Skönt att se och höra att fler har det som jag i syrummet.
    Nu ska jag stryka lite loppistyger som sen ska in i skåpet och kanske det blir något sytt av dem också innan jullovet är slut.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Godt å se at jeg ikke er alene om å ha masse rester! Jeg bestemmer meg ofte for å kutte opp rester etter hvert , det er lettere å ha dem ferdig kuttet i bokser, men det går liksom ikke som jeg har bestemt meg for...... Det ligger alltid rester på mitt arbeidsbord!
    Morsomt med en utfordring i romjula! Jeg har laget et innlegg med scrapsarbeider og er med på din utfordring.
    Fortsatt god jul!

    SvaraRadera
  6. Jag önskar att jag hade så mycket disciplin så jag kom mig för att skära upp min scraps till remsor och kvadrater. Ibland börjar jag, men slutar oftast lika fort. Den enda sortering som alls finns bland mina scraps är efter färg. Scrapsen ligger alltså i samma backar som större tyger, men i egna små boxar.
    Din utmaning gillar jag, så jag har bloggat om ett av mina scrapsarbeten.

    SvaraRadera
  7. Scraps har förmågan att föröka sig utan någon hjälp alls, iaf känns det så hos mig! Nu har jag haft ett riktigt "skitår" vad gäller sömnaden så nått fint arbete att visa upp har jag inte, men jag ska allt titta på vad andra skapat och insupa inspiration....För nog måste väl lusten vakna till snart!?!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Hei!Eg er med på din scraps-utfordring,og det har blitt mange nyttige Sminkepunger/Toalettvesker.Skreve innlegg på Quiltegleder,og linket til deg.Godt nytt år,så sjåast vi.Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvaraRadera
  9. Jeg har ikke sydd så mye scraps i år, men det er plenty å ta av... :-D
    Beundrer alle fine arbeider som jeg har sett hos dere.
    Godt Nytt År.

    SvaraRadera
  10. Jag har inte på långa vägar så mycket scraps som du och Bambi men jag syr ju inte lika mycket heller och då blir det inte så mycket över.
    Just nu är det "sy-torka" men jag hoppas den går över när det blir ljusare tider.
    Kram

    SvaraRadera
  11. God fortsättning!
    Boken du fick har jag vart sugen på:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Nu har jag bloggat om Din scrapsutmaning och i inlägget ser Du mitt bidrag.
    kram

    SvaraRadera
  13. Meeen... jag glömde ju bort det helt och hållet!! Så bra att det är många som har bättre minne än jag då! Du har ju en del att välja mellan så det blir nog bra tror jag!!
    Kram och Gott Nytt År

    SvaraRadera