lördag 24 augusti 2013

-Inget mer tyg...

...sa jag i går.
I dag var KM och jag i Skara på
Slöjd Detaljer!

De säljer paket med 4 stycken besläktade tygbitar.
Jag hade sett, i den nya katalogen, 
att de fått in Tula Pinks tygdesign i några
olika färgställningar.

Jag älskar de "tokiga" mönster och motiv som
hon använder sig av!
De är inte alltid det enklaste att få in i lapparbetena,
men i "scrapsarbeten" passar de alldeles utmärkt
och jag blir glad av att titta på dem
och dessutom så hittar man fler och fler detaljer ju mer man 
man tittar och undersöker tygerna.

I dag blev det det blå paketet som fick följa med hem.
Tyvärr fick jag lämna kvar de korall- och gröna paketen!!!
Böckerna är inte nya för nu. 
De kom i våras och jag njuter av att titta i dom!
Jag vet att jag kommer att sy något ur dom,
men inte nu!
Jag har ett spindel att härma och
kanske blir det någon mer kudde!

Tack alla Ni som skrev så fina ord 
till mig om min kudde!!!
Jag kommer inte kunna skicka individuella svar till Er!
Jag hinner inte sitta vid datorn mer än vad som är 
absolut  nödvändigt just nu!

God Natt!
Kram//Maja


1 kommentar:

  1. Man säger så mycket dumt ibland,inte går det att sluta handla tyg inte :) måste inspireras av lite nytt då och då.
    Må så gott

    SvaraRadera