söndag 11 augusti 2013

"Den lille fulingen"

Jag är så fantastiskt bra på att förstöra saker!
Jag vill alltid pröva, "leka" och testa!
Ibland blir det jättebra andra gånger blir det "sisådär"
och ibland, 
som nu, så blir det grejer som jag inte kommer att kasta,
men som jag döper till:
"Den lille fulingen"!!!

Den är nästan helt handsydd, eftersom jag suttit framför TV:n samtidigt.
Tyvärr gör inte bilderna den rättvisa heller,
 för den är inte sned i botten som den understa bilden visar.
Om det får gå några dagar så kanske jag t.o.m. tycker att den är söt,
 men just nu så känns det som att jag slösat tid, ork och tyg!
***************************
Jag läste ut Ove i dag!
Vilken bok!!!
Ena stunden skrattar man så att och käkarna nästan går ur led
och nästa stund rinner tårarna så att det inte går att läsa texten!
Nu väntar jag på nästa bok.
den ska komma i September.

Kram på er//
Maja

6 kommentarer:

  1. Den lille fulingen är nog inte färdig... tror jag! Du kommer att pilla med den så du blir nöjd?? Visst? Söt är den redan nu!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Haha ja du var då rolig ,,fuling???Så kan du kanske också tycka men inte jag!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Ett charmigt litet sommarhus, tycker jag. Kramar från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Nej fuling är inte bra beteckning, jag tycker den visar kreativitet till tusen.Söt är den med.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Visst är Ove-boken alldeles, alldeles underbar. Började med att gapskratta, för att sedan känna igen (mig??) och sedan kom tårarna och sedan skratt igen. Allt i en salig blandning. Kram

    PS. den lilla fuligen är väldigt söt!

    SvaraRadera
  6. Och du tror att du är färdig med 'fulingen' du gör om tills du är nöjd :)
    Får nog lägga boken Ove till listan böcker jag skall läsa verkar det som.
    Må så gott

    SvaraRadera