torsdag 31 januari 2013

Batman forever...

... eller iaf an liten "fladdermus"!
För något år sedan köpte jag ett flertal härvor med Babyalpackaull av tant Kofta.
Den var otroligt härlig och väldigt dryg.
Jag har stickat massor med sjalar och ännu är den inte slut.
I höstas köpte jag en härva Jakull av Stäket (tror jag att det hette).
Garnet var tunt och brunt.
Jag tog en tråd av vardera och stickor 4 och satte igång och hittade på.
I dag var jag färdig.
Jag har fått för vana att vilja ha något över mina axlar
och runt halsen och dessa tunna skapelser 
väger inte mycket, men värmer desto mer.
När Sanna kom hem idag och såg denna så skrattade hon 
och började nynna
"Dddddddd dddddddd Bat Man"  
och visst är den lite lustig, 
men jag har nog mest associerat till en joker
när jag suttit och stickat på den.

*****
Idag har jag dessutom "byggt ett hus"

Visst är det ljuvliga tyger?
Jag har bytt mig till dom!
Tack Vivianne!
******
Ta hand om er!
Kvällskramar
Maja

3 kommentarer:

  1. Så sött med klätterväxter och allt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Sjalen var både fräck och mysig, hur det nu går ihop:)) Jag tror det är färgerna som gör att jag tycker den är mysig, helt mina färger:)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig schal, visst är det gott att ha om nacke och axlar. Ett fint mönster.... Ett trevligt hus du sytt , ett litet majahus. Kramar från MonicaJ

    SvaraRadera