söndag 30 december 2012

Jag behöver en ny väska...

... för om två veckor drar Afrikadamerna i gång
med täckes-sömnaden tillsammans.
Denna gången ska jag dra min Tuttobag
åt ett helt annat håll.
Det blir en längre bit att gå för mig 
och jag har bestämt mig för att inte ha med
så stora saker och bara det nödvändiga!
Därför behövs en mindre bag!
Ni såg blocket för några dagar sedan!
Baksidan med sin lilla ficka.
Ett block som har legat LÄNGE!
(PiPs, kanske. Jag låter Stephanie bestämma om det är gott nog).
Kviltningen syns väldigt bra då jag har
vadden (In Control plus) som säljs till mobil och "paddfodral"
(den har jag köpt av http://www.quiltbiten.com/).
Så här ser min Quiltväska ut inuti. 
Min 9½" x 9½" linjal får enkelt plats och
en stor, djup ficka för skärkniv och diverse småsaker lyckades jag få dit.
Den lilla fickan på utsidan blir ett perfekt
fodral till min 16 x 16 cm linjal.
*******************************************************
Ja, så här kan det bli när man jobbar med scraps!

Jag hoppas att ni är med mig under 2013!

OBS! 
Ni behöver inte anmäla er!!!
Ni får sy hur mycket eller lite som ni vill, 
men när ni 
Sytt scrapsarbeten, bloggat om dom, eller visat på FB
 så rapporterar ni till mig!

Den sista i varje månad drar jag en av de publicerade
arbetena och skickar en "hög" med scraps.
Hur mycket har jag ännu inte bestämt, 
men det kommer att bli för lika många frimärken varje månad.

Under hela februari kommer jag att sy i Kaffe Fassett-tyger.
Hoppas att någon är med på det också.
Då blir det bara Kaffe tyger i scrapsbrevet!

*******************************************************************
Ni som undrade över min manikyr och bad om att få se hur naglarna blev.
manikyren var bra, men jag lät "dotra" bestämma färg på lacket!
Snorgrönt är tufft,
men passar inte på mig!
(ni kan se lite grand på några av bilderna ovan)
Förhoppningsvis blir mina naglar turkos i kväll!

Kväll på er!

Kram
Maja



14 kommentarer:

  1. Härliga färger i din kviltväska och bra med fack för diverse tillbehör. Om min sylust hittar hem igen så ska jag vara med och "scrapsa" (nytt ord för SAOL, hihi).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snorgrönt är väl fint:D
    Fin väska du sytt!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Klart jag är med dig 2013!!! Att läsa din blogg varje dag är ett måste. Däremot är jag inte så snabb på att sy eller att visa.......... Vilken läcker väska du sytt och turkosa naglar är snyggt. Ett Riktigt Gott Nytt År på dig Maja!!! Önskar MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Väskan verkar perfekt för syträffar. Bra att inte släpa med för mycket.
    Scrapsprojektet hoppas jag kunna hänga med på... du är bra på att "peppa"

    GOT NYTT ÅR önskar jag dej,
    Kram!

    SvaraRadera
  5. En Majig kursväska,,,skönt att ta hand om de små bitarna och förvandla dem till något riktigt stort och fint!!Gott Nytt År på dig!!Bambikram

    SvaraRadera
  6. Hej Maja! "Hittade" din blogg ganska nyss och blir så glad varje gång jag läser den! Vilken energi du har och du lyckas verkligen överföra den på mig som läsare också - är så imponerad! Imponerad är jag också över din väska som verkar ha precis det som behövs för att man ska få med sig det nödvändiga. Den är toppenfin! Betyder det här med att sy scraps-arbeten att vem som helst kan vara med?
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Kramisar
    eva

    SvaraRadera
  7. Bra storlek på väska å snygg också.
    Skall försöka hänga med på scrapsprojektet, av någon konstig anledning så har man ju lite :)
    Gott Slut ocb bra start på 2013

    SvaraRadera
  8. Maja,
    det är helt klart att jag är med Dig även under år 2013. Att kika in på Din blogg och få glädjas över Dina dagliga inlägg är bara sååå trevligt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  9. Här är en som du inte blir av med... även om min produktion av färdiga alster inte är nåt att skryta med! Men jag läser och njuter varje dag av dina underbara funderingar... åtminstone när jag klarar att öppna datorn. Men det ska bli bättre...tror jag!
    Ett Gott Nytt 2013 önskar jag dig av hela mitt hjärta
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Fin väska! Och kul idé med scraps-fokus - inte omöjligt att jag kan hänga på någon månad. Gäller ju bara att få grejer klart, då :-) Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Undrar hur man kan vara med på allt roligt du föreslår utan att ha en egen blogg, vad är FB? Tittar in på din sida varje dag och låter mig inspireras.God fortsättning på 2013

    SvaraRadera
  12. Fin väska! Och roligt med din nya idé att sy av scraps varje månad under året. Scraps har vi alla mer eller mindre av. Jag ska nog vara med någon månad, sen får vi se hur många det blir.

    SvaraRadera
  13. Tror kanske eventuellt om ut ifall att det kommer bli ett å annat sytt i scaps dett år, har ju redan börjat så...
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  14. Svara till: Unitedloaninvestment1@outlook.com

    Hallå,

    God dag för dig och tack för din tid med det.

    Vi är finansiella tjänster och investmentbolag baserat i USA och Turkiet.

    Letar du efter ekonomisk eller finansiell frihet att expandera och växa i affärer och företag? Vi kan hjälpa ditt företag eller det som en kund / vän utvecklar en plan för framgång.

    För alla typer av företag - från små och medelstora företag till stora företag hjälper vi dig att se till att ditt företag får rätt finansiering för dina affärsbehov till lägre räntor samt snabba godkännanden för att hjälpa dig att agera snabbt nya möjligheter och möta omedelbara behov.

    För mer information, vänligen kontakta din affärsplan eller projekt sammanfattning.

    Vänliga hälsningar,

    Scott Jacob

    SvaraRadera