måndag 16 januari 2012

Utmaning

Från Eva
Uppdrag:
Jag ska sy en söt nesse till mig själv,
helst innan påsk.
Donnan på tyget får vara inne eller utanpå nessen.
Jag har inte riktigt bestämt mig för vart hon hamnar än.
När jag ser den söta Kinesiska dragkedjan så skulle jag vilja göra något
så där extremt gulli-gull, 
men jag tycker att hon är mer häftig än söt.
Så där är en av de stora utmaningarna för mig.
Den andra är om jag ska få ordning på min
kropp så att jag klarar av finliret med att sy.
***
Tack Eva för att du hittar på bus åt mig!
Undrar så om det var några fler som får vara med?
Skulle tro det, va?
*********************
Nej, nu blir det idrottsgala!
Det tycker jag är kul att titta på!
Jag bryr mig inte så mycket om vilka som vinner,
bara kul att titta på!
*******
Ha en trevlig kväll!
kram Maja


10 kommentarer:

  1. Den nessen blir kanon tror jag , tyget är hur häftigt som helst!!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli så bra så!! Jag fick en söt dragkedjaja jag med som ska sys på en nesse till mig själv!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Den utmaningen fixar du galant! Men kom ihåg att bara sy lite i taget...

    Kram o Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Du må forklare hva en nesse er ;-))
    Tøff dame !!

    SvaraRadera
  5. Ska bli spännande att se hur Din nesse blir med den härliga damen.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Det kommer bli en finfin nesse men jag säger som AnneMarlen: sy lite i taget. Du har flera månader på dig.
    För ett antal år sedan vann jag biljetter till idrottsgalan i en tävling men eftersom jag inte skulle vara hemma då så skrev jag äldste sonens namn och han och en kompis fick äta supé och träffa alla stora stjärnor, bl.a. Stenmark.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det blir spännande att se vad det blir för nesse! Kommer bli ursnygg tror jag!
    Ta hand om dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Jag jobbar som arbetshaneldare i FiA ( fungera i arbetslivet) med funktionshindrade, i en liten grupp som kallas upplevelsegruppen. Vi jibbar med upplevelser tex taktil massage, musik, bad,osv.VBår grupp är väldigt liten , 4 "brukare" , dom har det behovet. Kram sytanten

    SvaraRadera
  9. Detta fixar du om du låter det ta den tid som behövs..De dragkedjorna är bara så fina!! Kram Immi

    SvaraRadera
  10. Det blir säkert jättebra! Dragkedjan är ju bara så söt. Ta det nu lugnt med syandet!(Lättare att säga än göra!) Kram, Gunilla G

    SvaraRadera