torsdag 19 januari 2012

Klappa på tyger och...

...fundera på vilka som går lagom mycket ihop.
Vilka som blir mesiga tillsammans.
-Slå tygerna och färgerna mot varandra, 
sa min lappteknikslärare i början på 90-talet.
Åh, vad jag har slagit!!!
I bland så mycket så att jag blir alldeles matt 
när jag tittar på mina arbeten!
Just nu sitter jag med en av mina
lådor och försöker få remsorna 
att hamna i deras rätta färghög.
Därifrån ska de sedan placeras i nyanser,
eller iaf så som jag känner för! 
OM det kommer att bli bra?
-Jaaa, det hoppas och tror jag, 
men kan man någonsin vara helt säker?
**************************
Jag har sytt idag,
inget som går att visa upp än,
men jag har ägnat en stund åt min tillflykt.
Tyvärr så blir det inte så bra som jag vill att det ska bli,
men jag har bestämt mig för att inte bry mig!
Huvudsaken är att jag får skapa!!!
*************
Tack för all stöttning!!!
Ha en skön kväll!
Kram Maja

9 kommentarer:

  1. Huvudsaken är att du mår bra och får skapa. Det du har på insidan kan ingen ta ifrån dig!
    Stor Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Oj, vad flitig du är som sorterar scraps! Mina har jag bara slängt i plastkassar! Kanske man skulle suga tag i dem? Ja, nån dag..?!? ;-) Kram & Lycka till med ditt skapande!

    SvaraRadera
  3. Ja det er godt å ha stoff haugen å klappe på innimellom. Godt å høre at du har sydd litt i dag ;-)

    SvaraRadera
  4. Vissa tyger är det svårt att säga vad det är för färg! Jättekonstigt!!
    För gult är väl gult och blått är väl blått. Eller?
    Jag hade oxå sorterat mina scrapsremsor per färg men nu sen jag hållit på med mitt scrapstäcke är det ett evigt sammelsurum igen.
    Hare bra!

    SvaraRadera
  5. Sy inte för mycket nu utan tänk på att vila emellan. Sortera scraps kan vara lagom sysselsättning :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Klart det kommer blir, ser ut som en riktig karamellhög!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Kan man inte sy kan man ju alltid "klappa"........det är ju det som är så mysigt med vår hobby.....det finns alltid något att "göra".
    Önskar dig en trivsam helg!

    SvaraRadera
  8. Hei.

    Jeg er ny besøkende på din blogg, og du er akkurat etter mitt hjerte. Glad i farger, og har prosjekt som meg. Jeg har lagt meg til som følger, og kommer tilbake :-)

    Ha en fin helg.

    Linda :-)

    SvaraRadera